“ZWEEDS APPARTEMENT VERKOCHT MET DODE BEWONER ER NOG IN”


Huh… Wat…? Hoe dan???

Dit was zo ongeveer mijn eerste reactie toen ik van de week op dit artikeltje stuitte bij de NOS.
Hoe bizar is dit verhaal: je koopt een verlaten appartement en krijgt er een cadeau bij waar je niet op zit te wachten… Namelijk: de oude (bejaarde) eigenaar die al jaren dood in zijn woning bleek te liggen en over het hoofd is gezien zowel tijdens de bezichtigingen als de taxatie van de flat.

(Nogmaals: hoe dan…???)
De woning ging in de verkoop omdat de bewoner zijn rekeningen niet had betaald. De gerechtsdeurwaarder bood het appartement aan in de staat waarin het werd aangetroffen (naar verluidt vol rommel en stinkend afval). Door die bende werd het lichaam van de oude eigenaar pas weken na de koop ontdekt. De bewoner zou toen al zeker twee jaar dood zijn geweest en lag volgens het artikel in gemummificeerde toestand deels verborgen onder een bed.

STEL JE VOOR…

Stel je voor dat het jou overkomt. Ik zie dat dan helemaal voor me:
Je denkt dat je een prachtig appartement op de kop hebt getikt. Weliswaar moet er grondig opgeruimd, schoongemaakt en hoogstwaarschijnlijk flink opgeknapt worden maar daar heb je op gerekend. Vol goede moed begin je na de sleuteloverdracht en de nodige administratieve handelingen aan de klus. Kamer na kamer ruim je op en maak je schoon waardoor jouw project zich ontpopt tot het pareltje dat je al die tijd voor ogen hebt gehad. Je ontdekt zelfs een aantal prachtige, stijlvolle, originele details in het appartement die tot die tijd verborgen waren gebleven. Totdat je aan die ene kamer toekomt en dat cadeau aantreft waar je niet op zat te wachten. Want waar je niet op gerekend hebt is dat je een mummie aantreft onder een bed…

We houden allemaal best van een beetje avontuur op z’n tijd maar dit soort onverwacht momenten, daar kunnen we niet zo goed tegen. Dat geldt ook voor jouw klanten. Jouw klanten willen graag dat hun verwachtingen worden overtroffen maar dan wel op een goede manier. Aan jou de taak om te zorgen dat de klantreis die ze bij jou doormaken van begin tot het eind klopt, in lijn is.

Die klantreis begint vaak met de uitingen die jij online doet. Niet alleen met de teksten die je schrijft maar ook de foto’s die je daarbij gebruikt. Goede foto’s versterken je merk. Verkeerd beeldgebruik daarentegen jaagt bezoekers weg. Als de uitstraling van je website niet klopt met jouw verhaal, dan schaadt dat het vertrouwen bij jouw potentiële klanten. Vertrouwen is zó belangrijk voor de reputatie van jouw bedrijf. Ipsos heeft een onderzoek gepubliceerd over waar dat vertrouwen zo belangrijk is (kun je hier lezen). Bottom line is hoe consistenter en authentieker je bent, hoe meer vertrouwen je kweekt en hoe makkelijker potentiële klanten geneigd zijn bij je te kopen.

FOTO’S DIE VERSTERKEN

Hoe zet je foto’s dan in zodat ze je merk versterken en bijdragen aan het winnen van vertrouwen?
Denk na over wat je als bedrijf uit wil stralen, over je huisstijl. Laat je fotografie aansluiten op je (web)design, op de communIcatietools die je gebruikt. Toon je bedrijf op z’n best, maar pas op dat je wel authentiek blijft dus hou het écht. En maak gebruik van professionele fotografen en beeldmakers.

Klinkt dit als muziek in je oren? Of juist als pure abracadabra? Ik help je graag jouw ‘aller-jijste-jij’ te laten zien! Bijvoorbeeld met mijn foto-jaarabonnement. Het enige wat je hoeft te doen is op deze link klikken en je gegevens achterlaten. Je ontvangt dan van mij een voorstel voor onze “first date”. Nu al zin in!

Spreek je snel,
Inge

Interesse in een fotoshoot?

Neem dan nu contact met me op.
Vul je gegevens in op het contactformulier en je hoort zo snel mogelijk van mij.
Wil je nu meteen weten hoe het zit? Bel me dan op +31 6 38 29 80 33.