MYTHES… WE KENNEN ER ALLEMAAL WEL EEN PAAR
Verhalen die eigenlijk onzin zijn maar die als waar aangenomen worden.
Natuurlijk kennen we de voorbeelden uit de Griekse mythologie, maar ook in het hedendaagse leven zijn mythes overal. Bijvoorbeeld de worklife balance waarbij je én die topbaan hebt én een fantastisch privéleven. Of dat een powernap helpt bij het inhalen van een tekort aan slaap. Of dat we dierlijke zuivelproducten als melk en kaas nodig hebben als onderdeel van een gezond eetpatroon. Of bizarre mythes zoals “zijn schoenmaat verraadt de grootte van zijn …jeweetwel…” of het monster van Loch Ness.
WAT IS BINNEN JOUW BRANCHE EEN MYTHE?
Iedere bedrijfstak heeft ze ook. Ga maar eens na wat de grootste mythe binnen jouw ‘tak van sport’ is.
Een van de grootste mythes van fotografie is dat je met een goede, dure camera automatisch hele mooie foto’s maakt. Natuurlijk maakt het uit wat voor camera je hebt. De camera is voor een deel de techniek die de foto registreert en opslaat. Maar het bedenken van een foto doet een fotograaf. Het bedenken van het beeld, het vertalen van het verhaal naar een beeld, bepalen op welk moment de foto wordt gemaakt, hoe het zich meespeelt, hoe en in welke mate de foto wordt nabewerkt… Allemaal gekozen door de fotograaf.
Een andere mythe is dat fotografie een objectief beeld van de werkelijkheid geeft. Tuurlijk laat een foto een weergave van dat moment zien en is het daarmee een beeld van de werkelijkheid. Maar het is altijd de werkelijkheid zoals de fotograaf dat wil laten zien. Een fotograaf kiest een standpunt, een kader, de lens die gebruikt wordt. Dat heeft allemaal impact op het beeld dat je ziet.
Wordt er bijvoorbeeld flink ingezoomd dan wordt de foto ook platter, de afstand tussen de voorgrond en de achtergrond wordt verkleind. Het gekozen kader, ook wel compositie, heeft impact. Wil je bijvoorbeeld dat het er druk of vol uitziet, dan zorg je dat er weinig lege plekken zijn. Vergis je dus niet, een foto kan je een beetje voor de gek houden.
Neemt niet weg dat zowel de fotograaf als de opdrachtgever graag foto’s willen die er mooi of cool of intrigerend uitzien. Je wil iets voelen bij de foto die je ziet. Je wil de energie van dat wat op de foto staat gespiegeld zien. Als een foto technisch gezien helemaal ok is maar geen verhaal vertelt valt ‘ie vaak zo dood als een pier. Als kijker voel je er niks bij.
Als jij een ambitieuze ondernemer bent (en dat ben je) dan wil je brandfoto’s die jou als ondernemer weerspiegelen en jouw ideale klanten aantrekken. Jij zoals je bent in al je (online) uitingen. Laat zien wat jouw bedrijf zo uniek maakt. Val op bij klanten. Met foto’s die jouw energie, jouw merk, jouw bedrijf laten zien op een manier die zo herkenbaar is dat klanten zich automatisch aangetrokken voelen.
Ik wil als fotograaf jou als ambitieuze ondernemer helpen met personal brandfoto’s waarmee je jouw allerleukste klanten de kans geeft om jou te ontdekken. Om te beoordelen of ze zich thuis voelen bij jou, of ze voelen dat jij ze begrijpt en dat je ze verder kunt helpen. Zakelijke foto’s die zorgen dat klanten zich ook via beeld welkom voelen bij jou. Omdat dat wat jou ‘jou’ maakt zichtbaar is in jouw fotografie, aansprekend is in jouw fotografie en ze zich dus vertrouwd voelen bij jou. Zodat jij op jouw beurt kunt opvallen, impact kan maken, een succesvol bedrijf kunt runnen en gezien wordt.
YOU DO YOU
Laat ons maar zien wie jij bent. Ongeremd. Authentiek.
Het enige dat jij hoeft te doen is op te komen dagen. Gewoon zoals je bent.
Ik doe de rest en help je aan een mooie selectie portretfoto’s, detailfoto’s, sfeerbeelden en/of actieshots. We kijken wat jij nodig hebt om te zorgen dat klanten zich via jouw zakelijke fotografie welkom voelen bij jou. Omdat dat wat jou ‘jou’ maakt ze aanspreekt en ze zich vertrouwd voelen bij jou.
Wat denk je?
Kun je 1 klant extra maken als je met mij als fotograaf een toffe personal branding fotoshoot doet?
Als het antwoord op die vraag ‘ja’ is. Neem dan contact met me op want dan heb je gegarandeerd de investering er al uit.
Easy does it. Spreek je snel!